מייק ברנט - עַד כְּלוֹת הַגּוּף

שבת, 21.05.22, 20:30

שבת, 27.05.23

אוצרת התערוכה:

עינבר דרור לקס

,

יפעת אשכנזי

להזמנת כרטיסים בכלל ימי השבוע >>> לחצ.י כאן

הדרכות יפורסמו בהמשך

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

מייק ברנט

עַד כְּלוֹת הַגּוּף

מייק ברנט נחשב עד היום לאחד מהזמרים הישראלים המצליחים ביותר בכל הזמנים ולאגדה בינלאומית־ישראלית. במשך הקריירה הבינלאומית הקצרה שלו הוא הצליח להוציא עשרות להיטים שכבשו את פסגות המצעדים, לככב על שערים של מאות מגזינים ולהופיע מול אלפי מעריצים ומעריצות.

אף כי הקריירה הבינלאומית של ברנט זכתה לפריחה גדולה, בישראל הוא נבלע תחילה בין אריק איינשטיין ליגאל בשן, בין "סיפורי פוגי" של להקת כוורת לבין "סוף עונת התפוזים" של להקת תמוז ולא נכנס לקאנון המוזיקה והבידור הישראלי. עם זאת, אפשר לומר כי לא היה זמר ישראלי לפניו או אחריו שזכה להערצה כל כך גדולה לאחר מותו. כארבעה עשורים אחרי מותו הטראגי תקליטיו ושיריו עדיין נמכרים בעותקים רבים בארץ ובעולם. בהקשר המקומי אפשר לומר כי הוא כבש לעצמו מקום בפנתיאון של עולם המוזיקה הישראלית.

תערוכה זו היא תולדה של תרומת אוסף ייחודי ונדיר של צביקה ברנד – אחיו הצעיר של מייק – לאוסף של מוזיאון העיר חיפה. באוסף זה כלולים אלפי תמונות נדירות, פריטי אספנות, פתקים בכתב ידו של מייק, פריטי לבוש ועוד. התערוכה מבקשת לספר את סיפור חייו המופלא של מייק ברנט – משה ברנד במקור – ולסקור את מסלול חייו: שנות ילדותו והתחנות המשמעותיות שלו בחיפה, העיר שבה גדל; התפתחות הקריירה המוזיקלית שלו בארץ והופעותיו עם להקות שונות בחיפה, תל אביב ואילת, בעודו מלהטט בין בלדות איטלקיות וצרפתיות לבין להיטי פופ אמריקאיים ורוק'נרול בריטי; הרגע הגורלי שבו התגלה כישרונו במועדון לילה בטהרן; הפיכתו לכוכב־על, שזכה להצלחה מסחררת באירופה ושאלבומיו נמכרו במיליוני עותקים; וכן שלבי חייו האחרונים – עד לתאריך 25 באפריל 1975, היום שבו שם קץ לחייו בפריז בהיותו בן 28.

קשה לדעת גם כיום מה קרה למייק. ייתכן כי התהילה והפרסום הקשו על חייו. בחודשים האחרונים לחייו שיתף את סובביו בקשיים ובבדידות שאיתם התמודד וניסה לקבל עזרה. סיפור זה, על קושי בהתמודדות עם ההצלחה והזוהר, הוא אבטיפוס להרבה סיפורים מוּכרים בתעשיית המוזיקה והבידור – מג'יימס דין, דרך אלביס פרסלי, מרלין מונרו וג'ניס ג'ופלין, ועד אמנים עכשוויים יותר דוגמת בריטני ספירס, איימי וויינהאוס וג'סטין ביבר.

אין ספק שסיפור חייו של מייק ברנט הוא סיפור ייחודי, מרשים וטראגי. תערוכה זו מנסה לשפוך אור על דמותו המורכבת ועל חייו הסוערים.

הפרויקט מתבצע בסיוע המכון הצרפתי חיפה, הקונסוליה הצרפתית הכללית בחיפה, שגרירות צרפת בארץ, קרן תרבות חיפה ורדיו חיפה

      

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה