HaifaPost#

מהגלויה לאינסטגרם

חמישי, 06.09.18, 20:00

ראשון, 30.12.18

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

הגלויות ההיסטוריות שימשו בעבר כמעין "ציון דרך" במסעות אישיים בעולם: מזכרת ממקום ספציפי כגון עיר, מדינה, אתר ועוד. באמצעות הגלויה שלחו מטיילים מסר ליקיריהם ושיתפו אותם במראות שאותם חוו. התמונות שהופיעו על הגלויות הן צילום או ציור של מקום/אתר, המתואר בדרך כלל באופן דרמטי ומחמיא. באמצעות הגלויות, בעולם הטרום-דיגיטלי, אנשים יכלו להתרשם ממקומות אחרים, לעתים רחוקים מאוד, ולהתוודע למראות קסומים בעולם.

כיום הגלויות כמעט אינן משמשות אמצעי תקשורת, ובמקומן קיימים אמצעים דיגיטליים רבים לתיעוד של מסעות וטיולים ברחבי העולם. הקלוּת הגדולה של הנצחת רגעים בימינו מאפשרת לכל אדם שברשותו מצוי טלפון סלולרי לשלוח לחבריו את רשמיו ממקומות שונים. הרשתות החברתיות משמשות כלי שבאמצעותו כל אדם יכול לתעד את רגעיו היקרים ולשתף אותם עם שאר העולם. הרשת החברתית אינסטגרם מאפשרת לצלם תמונה, לערוך אותה במגוון דרכים (פילטרים) ולשגר אותה לכל המעוניין. ה"האשטאג" (תווית) מסביר היכן היא צולמה ומה רואים בה. למעשה, חשבון אינסטגרם אישי הוא אלבום חוויות מצולם או אלבום גלויות מרחבי העולם שמשותף אונליין וזמין לכולם.

באוסף ד"ר ירמיהו (ז"ל) ושושנה רימון במוזיאון העיר יש מעל 2000 גלויות של חיפה, החל מהמאה התשע-עשרה ועד שנות השמונים של המאה העשרים. הגלויות מתעדות את המקומות החשובים בחיפה ואת נקודות המבט וזוויות הצילום המוּכרות בעיר. בתערוכה מוצגות גלויות איקוניות של חיפה מתוך האוסף: הגנים הבהאיים, הר הכרמל, חוף הים, השכונות הוותיקות של העיר והנמל – כל אלו מופיעים בגלויות, הפורשׂות בפנינו מצג מפואר ומיופֶּה של העיר חיפה.

כהמשך כרונולוגי לגלויות אלו, בתערוכה מוצגות גם עשרות תמונות אינסטגרם של חיפה, אשר באופן דומה מציגות את האתרים הבולטים בעיר דרך מסנני צילום שונים. התערוכה מבקשת ליצור רצף תמונות של חיפה – החל מגלויות ישנות וכלה בתצלומים עכשוויים, המתבצעים דרך מצלמת הסמארטפון ומסנן האינסטגרם. המדיום השתנה בחלוף השנים, אך אותן נקודות צילום איקוניות נותרו אטרקטיביות וכעת מופצות לעולם כולו. תמונות האינסטגרם, המוצגות בחלל התערוכה לצד הגלויות, מקבלות מעמד חדש ומפתיע.

 

אוצרת התערוכה: יפעת אשכנזי

יועצת התערוכה: שירי ויצנר לוינקופף

צוות אוצרות: אפרת אבני מזא"ה

אוצרת המוזיאון: עינבר דרור לקס

 

 

התערוכה הוקמה בחסות רשת הלד צילום

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה