החממה לאמנות מקום: אור פטר: פרסונה, בין מסך למסכה

שישי, 24.03.23, 11:00

רביעי, 18.10.23

אוצר:

עוז זלוף

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

אור פטר: פרסונה, בין מסך למסכה

"המשוגע" – סיפורו של ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן מ-1918 – שימש בסיס לתערוכה של אור פטר, המסכמת את עבודתו עם כמה קהילות בחיפה במסגרת הפרויקט "חממה לאמנות מקום". הסיפור עוסק ביחסים המתוחים בין אדם ומסכותיו, ובהשראתו הכינו המשתתפים מסכות מחומרים שונים. בזמן העבודה העלה בפניהם פטר שאלות על הקשר בין מסך למסכה, על הזמן שאנחנו מקדישים לכיסוי שלנו, ועל המשמעות של המסכות השונות שאנחנו בוחרים לעצמנו בהקשרים שונים. בפרסונות אלה, כשהוא עטוי במסכות נבחרות, הופיע פטר במפגשים נוספים שהוקדשו לרישום. המשתתפים צפו בו בעודו מחליף מסכות ותחפושות והופך מול עיניהם לדמות אחרת, והמפגשים הולידו רגעים שבהם עלה המסך והתחלף בדיון על חומר, צבע ומגע.  

למסכות יש מופעים רבים בחיי היומיום: חגי תחפושות, איפור ואמצעי הסוואה, פילטרים המשמשים בצילום, ועוד. בתרבויות רבות לאורך ההיסטוריה נעשה שימוש במסכות כאלמנט טקסי ובידורי. לרגע נדמה שהמסכה באה להסתיר, אך במחשבה שנייה – ייתכן שתפקידה לחשוף בנו משהו, את האומץ להיות מישהו אחר. 

הדיון במסכות זולג כיום גם אל תרבות המסכים, כאשר המסך נתפס כמסכה נוספת. מה נותן לנו המסך? מה הוא מסתיר ומה הוא חושף? אפליקציות רבות מציעות פילטרים שמייפים אותנו, מדגימים לנו כיצד ניראה בעתיד, ובעיקר, הופכים אותנו בלחיצת כפתור לפרסונה אחרת.

בתערוכה מוצגות כמה מן הפרסונות שבהן מופיע אור פטר. הפרסונות מוצעות לבחירת המבקרים, כמסכות שיסתירו או ישחררו כל אחת ואחד מהם. אין הכרח לבחור במסכה אחת: האפשרות נתונה להחליף מסכות ולהשתנות כל אימת שנרצה, אם באמצעות מסכה פיזית ואם באמצעות מסכה וירטואלית. 

אוצרת: יפעת אשכנזי

 

 

 

החממה לאמנות מקום נתמכה על־ידי מועצת הפיס לתרבות ואמנות

 

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה